Translate

lördag 16 februari 2013

50-talsklänning på gång

Efter flera dagars förkylning och bara slumra i någon slags dvala lyckades jag idag sätta mig upp och ta mig för någonting. Det blev självklart till att sy. ;-)

Sydde vidare på min 50-talsklänning. Min och min, mönstret har jag köpt på Stoff & Stil, och tyget likaså.

Såhär rörigt var det på mitt arbetsbord i förmiddags. Ni ser hur lite plats jag har för symaskinen. Trångt är det. Drömmen om ett syrum spinner vidare i mitt undermedvetna....

Blixtlås. I hate it! Det blir aldrig riktigt så snyggt som jag vill ha det:


Inser när jag provar klänningen att den är 1-2 storlekar för stor... Vad göra? Sy in. Sy in. Sy in. Till slut inser jag att jag får hänga den åt sidan tills min nya provdocka Bettan (ja, hon ska heta så) flyttar in.
Jag gillar verkligen modellen. Detta kan bli en klassiker! Sen ska det till ett nätt litet skärp med silverfärgat spänne i midjan. Och så ska klänningen läggas upp en aning.

Klänningen är ärmlös, så jag behöver ju en snygg liten kavaj till den, a la den här modellen från Lindex:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar