Translate

måndag 19 november 2012

Dagens första projekt

Idag är jag ledig! Det är något alldeles speciellt härligt med att vara ledig en måndag. Kanske för att alla andra måste gå upp och ta sig till sina jobb.

Nåja, sovmorgon blev det inte för mig iallafall eftersom jag skulle lämna dottern på dagis.

Väl hemma igen puttrade kaffet i perkulatorn och jag kunde OSTÖRT sätta ingång med det jag ville, ett minilådset som skulle pyntas. Så här såg det ut i sin köpta form, obehandlat ljust trä av något slag:

Jag börjar klippa vackert dekorationspapper:

...och klär lådornas framsidor och målar över med decoupagelim. Lackar även utsidan av minibyrån:


Så var det klart! Lite snygg ordning på sakerna. Dottern får en till sitt rum också.

Här är den jag gjorde till dottern (som hon ska få i julklapp):

 
Jag tänkte även visa ett par bilder på min arbetsyta. Den är gemytlig, men liten. Väldigt liten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar